torstai 31. toukokuuta 2012

Running Up That Hill.









Canon 1000d ja Picasa, olen valokuvaaja. Puolet katsojista on sitä meiltä et kuvat on kivoja ja kiva kun joku kuvaa ja pitää hauskaa, ja puolet on sitä mieltä että ellet ole saanut koulutusta ja ostanut sydänverellä ansaituilla rahoilla kallista kameraa et voi sanoa valokuvaavasi. Tästäkin tullut kauhean vaikea asia keskustella. Kyllä, on hyvä osata käyttää järjestelmäkameraa jos sellaisen on hankinut, ja kyllä, valotusaika ja aukko ovat käsitteitä jotka kannattaa oppia tuntemaan. Mutta miksi valokuvaamisesta tuli niin tiukkapipoista ja vakavaa. Eikö pääasiassa pitäisi olla itse kuva? Riippumatta kuka sen on ottanut, missä ja millä vehkeillä? Kauneis kuva on se mihin pyritään, eikä se aina tarvitse megapikseleitä tai makrolinssiä.

Mutta vihatkaa vaan toisianne ja äyskikää. Niin kauan kuin teette sitä, ette tajua ettei siitä ole mitään hyötyä. Paska käytös luo lisää paskaa käytöstä ja vice versa.

2 kommenttia:

  1. Oon miettiny ihan samaa :D Eiks ny rauhassa saa kuvata mitä haluaa ja miten haluaa..

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä! Aluks kun sain järkkärin, se oli ihan kamalaa kun en mää osannu vastata mitään siihen liittyvistä kysymyksistä. Ihmisten kanssa puhuttuani mulle tuli sellanen olo, että mulla ei ois jotenkin oikeutta kuvata koska en oo käynyt jotain kursseja. Ja oon samaa mieltä että on hyvä osata käyttää järkkäriä, mutta mun mielestä itse kuvaaminen, siitä nauttiminen ja ne itse kuvat on kuitenkin pääasia. Ei se, onko sulla nyt ollut oikea valotusaika vai ei. Kuva mikä kuva, jos se on upee niin sehän on upee - asetuksia katsomatta. :-)

    VastaaPoista